hirdetés
Nem vitték el a hatos lottó főnyereményét
Nyerőszámok: 7 (hét), 12 (tizenkettő), 27 (huszonhét), 39 (harminckilenc), 40 (negyven), 44 (negyvennégy). Nyeremények: 6 találatos szelvény nem volt; 5 találatos szelvény 41 darab, nyereményük egyenként 353.415 forint; 4 találatos szelvény 2.447 darab, nyereményük egyenként 5.920 forint; 3 találatos szelvény 39.751 darab, nyereményük egyenként 1.420 forint.
Blogolj!

Gondoltad volna? Nem hízol el, ha sötétben alszol!

Ugyanis aki fénynél szundikál, jó eséllyel túlsúlyossá válik – állapította meg egy friss kutatás.

Ha jót akartok, így ne!!! Illusztráció: pixabay.com

Ajjaj, ennyit a diétázásról? Sajnos úgy tűnik, a fény is hizlal. Legalábbis ez derül ki a National Institute of Environmental Health Sciences kutatóinak vizsgálataiból: a tudósok azt találták, hogy amikor fény mellett alszunk, jóval nagyobb eséllyel magunkra szedünk némi súlyfelesleget, mintha sötétben szundítanánk. Ami amúgy úgy általában normális (lenne)...

A kutatók több mint 43 ezer nőt vizsgáltak (a felmérésben nem vett részt terhes nő vagy olyan, aki a munkája miatt nappal alszik). Az alanyok öt éven keresztül rendszeresen mérték a súlyukat, testméreteiket, és jelentettek arról is, hogy milyen körülmények között alszanak. Négy kategória közül választhattak: alvás teljes sötétségben, enyhe éjszakai fénynél, a szobán kívülről jövő fénynél, illetve fénynél vagy működő televízióval a szobában. Az adatok összesítése alapján következtettek arra a kutatók, hogy a fény mellett alvás hízást okoz.

A JAMA Internal Medicine tudományos lapban közzétett eredmények szerint különösen a televízió és a lámpák fénye hozható összefüggésbe azzal, hogy a nők több mint öt kilogrammot szedtek fel a vizsgált időszak alatt. Azok a résztvevők, akik kislámpánál vagy tévével aludtak, 17 százalékkal nagyobb eséllyel híztak ugyanis ennyit. A tudományos magyarázat a következő: a fény megzavarja az alvásunkat, ettől emelkedik a leptin hormon szintje a szervezetünkben, ami miatt éhesebbek leszünk másnap, és főleg a zsíros és szénhidrátban gazdag ételeket fogjuk kívánni. A rossz minőségű alvás emellett még az anyagcserét is megzavarja, ami szintén elősegíti a hízást.

Összegezve: belső óránk genetikailag úgy rendeltetett, hogy napfénynél ébren legyünk, napnyugta után pedig sötétben aludjunk, ezért a fény felboríthatja éjjel az egyensúlyt a szervezetünkben, ami máris súlygyarapodáshoz vezethet.

Aki tehát nem akar hízni, aludjon jókat éjjel, sötét szobában, felejtse el a kislámpát és a televíziót! Ennyit igazán tehetünk az egészségünkért, nemde?

https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/74540/pics/lead_800x600.jpg
alvás,egészség,életmód,elhízás,fogyás,színes világ,Tudtad-e?
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?