Blogolj!

A mediterrán étrend még a depresszió ellen is hatásos?

Chopi

   

Már megint a fantasztikus brit tudósok...
A BBC számolt be a Molecular Psychiatry című szaklapban megjelent tanulmányról, melynek szerzői az utóbbi nyolc év 41 tanulmányát elemezték.  

 

A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a gyümölcsök, zöldségek, a gabonaételek – köztük teljes kiőrlésű kenyér- és tésztafélék, barna rizs –, az olajos magvak, az olívaolaj és kevés hal, hús, valamint tejtermék fogyasztásán alapuló étrend jótékony hatással van a kedélyállapotunkra is.

 

  
A magyarázat némileg nyakatekert:
Camille Lasalle, a University College London kutatócsoportjának vezetője elmondta, hogy 
az eddigi bizonyítékok azt mutatják, lehetnek ételek, amelyek csökkentik a depresszió kockázatát, noha egyelőre nincsen elegendő klinikai teszteredmény, amely ezt igazolná.
Most akkor találtak bizonyítékot vagy nem?
 
Mindenesetre a mindennapi betevő táplálékunk és a kedélyállapotunk közötti összefüggést nehéz megmagyarázni, mert rengeteg egyéb tényező is szerepet játszhat benne. A depresszió – többek között – étvágyvesztést okozhat, és aki nagyon rossz kedvű, nem is törődik magával megfelelően. Hát még azzal, hogy mit, mikor és mennyit eszik...
A boldog ember nagyobb eséllyel él egészségesen, többek között valószínűleg kevesebb alkoholt fogyaszt, amely köztudottan hajlamosít a depresszióra. Lehetséges, hogy az egészségtelen – túlcukrozott, erősen feldolgozottételek fogyasztása növeli a depresszió kockázatát, ezért fontos, hogy ezek a fogások kikerüljenek az étrendből.
 

 

   
Szakértők szerint szigorúan ellenőrzött klinikai tesztek nélkül nem tudható, mekkora hatása lehet a mediterrán étrendnek a depresszióra. 
Hmmm... Most akkor találtak bizonyítékot vagy nem? És miről is szólnak az elmúlt nyolc év tanulmányai?
  
„Széles körben elfogadott nézet, hogy szoros a kapcsolat a között, amit eszünk és ahogy érezzük magunkat, a vércukorszint például hat a kedvünkre és az energiáinkra. Ha azonban az ember depressziót vagy szorongást él át, nehéz az egészségre figyelni, de az is lehet, hogy az ember ilyenkor káros megküzdési stratégiákhoz – alkoholhoz, drogokhoz – folyamodik. Ebben az esetben a gyógyulás más módjai, a terápia vagy a gyógyszerek lehetnek segítségére.”
– fejtette ki Stephen Buckley, a Mind nevű, mentális egészséggel foglalkozó alapítvány munkatársa.
  
A hagyományos mediterrán étrend kutatói azonban kimutatták, hogy ez a diéta csökkentheti a 2-es típusú cukorbaj, a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint kockázatát, melyek szív- és érrendszeri zavarokhoz vezethetnek.
 

  
Azt is megállapították már, hogy akik komolyan betartják az étrendet, tovább élnek és nem valószínű, hogy túlsúlyosak lesznek.
Hmmm... És az igazi olasz „Mamma mia”? :-) 
  
Azért lehet, hogy a jó kedélyállapothoz a mediterrán ételeken túl a mediterrán életmód, a hozzáállás és az általános hangulat, akár a szieszta intézménye és például a rengeteg napsütés valamint a tenger is hozzájárul... :-) Megjegyzem, szerintem igenis jól illik egy olaszos ebéd vagy vacsora kísérőjeként egy pohár finom vörös- vagy akár fehér bor. Ami nem mellesleg szintén egészséges – kis mennyiségben legalábbis. 
 
Mit gondoltok? ;-) Egészségünkre!
  

Fotók: Pexels

  
 
Címkék: étrend, mediterrán
https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/61913/pics/lead_800x600.jpg
étrend,mediterrán
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?