Blogolj!

Ne legyél couch potato, nyomás edzeni!

Dorogi László

Rendszeresen edzeni, mozogni nagy kitartást igényel. Sokszor nagyon nehezen vesszük rá magunkat, pedig az egészségünk szempontjából elengedhetetlen a rendszeres testmozgás. Most elárulunk néhány titkot, ami talán segíteni fog!

Szomorú vagy sem, de a tény attól még tény marad: egészségesen fogyni csakis testmozgással lehet. Kitalálhatsz bármilyen ultramodern diétát, követhetsz akármilyen tuti fogyitippektől hemzsegő fogyókúra-trendet, ha nem emeled fel a fenekedet és mész le az edzőterembe, futni, vagy biciklizni, nem a felfújható kacsás lesz az egyetlen úszógumi, amit magaddal viszel a strandra nyáron.

Tudom, rohadt nehéz rászánni magad a rendszeres mozgásra, különösen a mai világban, amikor éjt nappallá téve dolgozol azon, hogy minél sikeresebb karriered legyen, és hát valljuk be, egy hajtós, túlságosan is hosszúra nyúló munkanap után semmi másra nem vágysz, csak egy egy kis kényelmes tévézésre, vacsira és alvásra, de semmiképpen nem egy kiadós edzésre.

Csakhogy a háj nem fog magától leolvadni rólad, s azt is hozzáteszem gyorsan, hogy sokkal-sokkal komfortosabban fogod érezni magad, ha bevezeted az életedbe a rendszeres testmozgást. Nem kell megfeszülni, már napi húsz perc edzés is elképesztően jótékony hatással lesz a szervezetedre. Szóval csak és kizárólag rajtad múlik, mikor vágsz bele, hogy mikor jön el az a pont az életedben, amikor a kényelmes gyorséttermi kajázásoknál fontosabbnak tartod majd a hosszútávú egészségedet. Ha mégsem sikerül sehogy sem rávenni magad az edzésre, akkor adunk néhány tanácsot, ami mankót nyújthat a nehéz időkben.

Fotó: image.redbull.com

Mindenekelőtt nagyon fontos, hogy legyen célja önmagad izzasztásának. Ha kell, akkor írd fel egy papírra tételesen, hogy azért akarsz rendszeresen mozogni, mert fogyni akarsz, vagy azért, hogy egészségesebben élj, netalán azért, mert meg akarod szabadítani magad a mindennapok stresszétől. Bármit kitűzhetsz célként, de koncentrálj rá erősen. A cetlit meg fogd meg és tedd egy jól látható helyre a szobádban, a munkahelyeden, vagy bárhol, ahol folyamatosan szem előtt van, hogy tudatosuljon benned a cél, amit el akarsz érni.

Az sem elhanyagolható szempont, ha nem kell hosszú perceket, ne adj Isten órákat zötyögni az edzésed helyszínére, ezért ha konditermet választasz, igyekezz a lakóhelyedhez közeli terem mellé letenni a voksodat. Megspórolod magadnak a felesleges utazást és nem veszi el a kedved az edzéstől az áthidalhatatlannak tűnő távolság.

Mindenképpen válassz olyan sportot, amiben örömödet leled. Butaság lenne másképpen cselekedni, hiszen akkor tuti, hogy nagyon hamar feladnád a rendszeres testmozgást. Keresd meg azt a sportot, ami illik hozzád, amivel azonosulni tudsz, legyen az tánc, tollaslabda, futás vagy tenisz. A lényeg csupán annyi, hogy legalább 20 percet szánj a mozgásra minden nap. Még jobb, ha olyan sportot választasz, amit a gyerekeid is szeretnek, mert a lurkók egyébként is nagyon mozgékonyak, így nem csak hogy teljesíted a napi "testmozgási limitedet", de a gyerkőcökkel is több időt tölthetsz.

Ha éppen nem a gyerekeiddel sportolsz, akkor is érdemes partnert választani magad mellé, azt ugyanis te is biztosan nagyon jól tudod, hogy egyedül mindig nehezebb rászánni magad az edzésre. Beszéld meg egy kollégáddal, hogy együtt elmentek mozogni ebédszünetben, vagy ugorj le egy barátoddal munka után a konditerembe, esetleg kocogni egyet. Neked is jó, neki is jó, mindenkinek jó.

Fontos, hogy nem kell egy mozgásformához ragaszkodnod, nyugodtan változtass, ha úgy érzed belefásultál a futásba, úszásba, vagy biciklizésbe. Ha belevágtál valamibe, az nem jelenti azt, hogy örökké azt kell csinálnod, sőt, a változatosság érdekében jót is tesz, ha néha váltasz. Fő a lelkesedés és ha azt elveszíted, mehet az egész a kukába.

Bár a kifejezetten futáshoz vagy edzéshez gyártott sportruházat drágának tűnhet, ne ezen spórolj. Miért? Azért, mert a jó sportruha és felszerelés megnöveli a komfortérzeted sportolás közben, nem mellesleg sokszor biztonsági funkciója is van. És hát a legfontosabb, hogy könnyebbnek érzed benne a megerőltető edzéseket is.

Végül, de nem utolsó sorban sose adj mások véleményére. Biztos előfordult már veled is, hogy amikor kimentél az utcára futni, néhány faragatlan tuskó különböző megjegyzéseket tett arra, amit csinálsz. Tartsd szem előtt, hogy csak magadért dolgozol, a saját egészségedért, a saját fittségedért. Másnak ehhez semmi köze, zárd ki őket az életedből.

Címkék: Tudtad-e?
https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/60536/pics/lead_800x600.jpg
Tudtad-e?
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?