Blogolj!

Melyik a világ legerősebb logója?

Chopi

 

  

Igencsak eltérő eredmények születtek földrészenként és a különböző korcsoportokban, de van egy embléma, amit a világ minden részén mindenki felismer. Vajon melyik lehet az szerinted?

 

Talán a legtöbben arra tippeltek, hogy az Apple logója lehet az, amit leginkább felismernek és be tudnak azonosítani az egész világon. Annyit elárulok, hogy nem így van, sőt, az elképesztő értéket képviselő vállalat emblémája csak a negyedik lett ebben az összehasonlításban, annak ellenére, hogy a legjövedelmezőbb cég, mintegy 45 milliárd dolláros (!!) éves profittal. Figyelem, ez „csak” a haszon...
Akkor talán a Microsoft? Vagy a Toyota? Esetleg a Samsung?? Vagy valamelyik olajvállalat??

 

A Graphicsprings.com munkatársai 24 ezer résztvevőnek mutatták meg a Forbes listája alapján a 200 legnagyobb, legsikeresebb és legjelentősebb vállalat logóját, öt különböző válaszlehetőséget adva neki, majd pedig megkérték őket, hogy írják le minden egyes cég tevékenységét. A cél az volt, hogy meghatározzák, milyen arányban ismerik fel a fogyasztók az adott vállalatok emblémáit és kiderüljön, mennyire pontosan határolják be azok szolgáltatásait vagy tevékenységi körét.

 

8 résztvevő az Egyesült Államok polgára, 8000 Európában él és további 8 ezer pedig ázsiai (Kína, Japán és Dél-Korea lakosai egyenlő arányban). A kor szerinti megosztás a következő: Baby boom generáció (a II. világháború után születettek), X generáció (az 1960-as és '70-es években születtek), a xennial-ok (újkeletű fogalom a '70-es évek vége, '80-as évek eleje szülöttei) és az ezredfordulós Y generáció.

 

A nemek arányáról nem tudunk, de a kor szerinti differenciálás lényeges, ugyanis az is jelentősen befolyásolja az eredményeket. Egy szemléletes példa erre a Dell, amit az idősebb generáció mintegy 80 százaléka ismer, azonban ez az arány a fiatalabbak esetén már csak 45%. Külön érdekesség, számomra nagyon megmosolyogtató és ugyanakkor tanulságos, hogy Michael Dell, az alapító 1997-ben azt találta mondani Steve Jobsnak, hogy cége, az Apple soha nem lesz sikeres és jobban tenné, ha bezárna és visszaadná a részvényeseknek a pénzüket. Igaz, akkor még a Dell jóval ismertebb és sikeresebb volt, mint az almás vállalat. Nagyot fordult azóta a világ... 

 

Visszatérve az Apple-re, érdekes módon globálisan csak 98,8 százalékot ért el a logó ebben a versenyben, ugyanis hiába ismerte fel minden egyes amerikai és európai résztvevő, nem minden ázsiai tudta azonosítani a mintegy ezer milliárd dollár értékű vállalatok, különösen nem az idősebb generáció tagjai.

 

További érdekes megállapítás, hogy mennyire nem ismerjük a nagy kínai bankokat, amik az Apple-t követik a jövedelmezőségi rangsorban. Például az állami tulajdonú Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC) logóját (42 milliárd dolláros éves profit) az európaiaknak csak öt százaléka ismerte, az amerikaiak egyáltalán nem, de ami még érdekesebb, hogy az ázsiai válaszadóknak is csak az ötöde tudta azonosítani. A másik három kínai bank logója még rosszabb eredményeket produkált.

 

forrás: fastcompany.com/90232854/why-you-wont-recognize-the-logos-of-the-worlds-top-companies

   

Ismét bebizonyosodott, hogy az amerikaiak lokálpatrióták: tíz logóból, amit az amerikaiak 100 százaléka azonosított egyértelműen, csak kettő nem odavalósi, mégpedig a BMW és a Sony.

 

Szóval kik is kerültek fel arra a dobogóra, amiről az Apple lecsúszott?

A harmadik helyen a Sony logója végzett, rendkívül érdekes azonban, hogy pont az ázsiaiak közül nem ismerte fel mindenki.

Az ezüstérem – és talán ez is eléggé meglepő – a Fordé, amely szintén Ázsiában vesztett néhány szavazatot. Talán a T-modell vagy a Mustang járult hozzá ilyen mértékben a logó ismertségéhez? Ki tudja...?

És ennek a versenynek a győztese, a legerősebb lógóval rendelkező cég pedig nem más, mint a Coca-Cola. A felmérés eredménye szerint száz százalékot teljesített, azaz mindenki mindenhol felismerte és azonosította. Ehhez képest viszonylag alacsonynak tűnik a tavalyi 6,5 milliárd dolláros profitja... Minden relatív, ugye? 

  

Evan Fraser, a GraphicSpring marketing szakértője szerint:

„Egyszerűség, elegancia és erő – ezek a tényezők határozzák meg a logók helyezését ebben a rangsorban. Azok az emblémák, amik rendelkeznek ezekkel a tulajdonságokkal, nem csak felismerhetőek és megjegyezhetőek, de mesélnek nekünk a cég tevékenységéről, a célközönségről és arról is árulkodnak, hogy mennyire végzi jól a munkáját.”

 

  

 

https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/58535/pics/lead_800x600.jpg
a világ legerősebb logója
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?