hirdetés
Vívó-vb: Siklósi Gergely világbajnok!
A 21 éves magyar párbajtőröző parádésan vívott egész nap, a döntőben az orosz Szergej Bida ellen 13-10-ről állt fel és nyerte meg az aranyérmet a budapesti olimpiai kvalifikációs világbajnokságon.
Blogolj!

A délutáni szundi hatásai

Chopi

 

Sajnos nálunk még nem vált „hivatalos” szokássá a szieszta, bár ha továbbra is ilyen forróak és hosszúak lesznek a nyarak, mint az idei, akkor talán mi is számíthatunk majd erre… 

 

A szieszta, a délutáni szundítás igen hasznos, többek között óriási mértékben megnövelheti az éberséget, koncentrációt, javíthatja a memóriát, a tanulási képességet, a figyelmet általában.

 

Éberségi és energiaszintünk változó a nap folyamán, függetlenül attól, hogy mennyit és hogyan aludtunk előző éjjel. Egy rövid kis szundítás csodás feltöltő, energetizáló hatással lehet ránk. Sok cég, köztük az Apple és a Google is megengedi, hogy dolgozóik ebéd után lepihenjenek egy kicsit, mielőtt folytatják a munkát. Orvosi kísérletek is igazolják, hogy a szieszta segít a koncentrációban, a termelékenység és a hatékonyság megőrzésében.

 

Egy amerikai tanulmány (Colorado Boulder Egyetem) megállapításai szerint azok a gyerekek, akik kihagyták az ebég utáni szunyókálást, nagyobb eséllyel váltak érdektelenné és unottá, vagy akár szorongóvá és csökkent a problémamegoldó képességük is. És ez ugyanígy igaz a felnőttekre is.

Egy rövid szundi is „újraindítja” és felfrissíti az agyat, javítja a tanulási készséget és a memóriát.

 

Mennyi ideig pihenjünk?

 

Szakértők szerint a hatásos szieszta 10 – 20 percig tart, ezalatt az agy regenerálódik és jelentősen javul a teljesítménye. 

30 perces szundítás után viszont bizonytalanabbak, kevésbé fókuszáltak lehetünk, mintha másnaposak lennénk, vagyis épp az ellenkező hatást érhetjük el, hasonlóan, mint mondjuk egy egyórás alvással. Fáradtabbak leszünk, mint előtte. 60 perc alvás viszont javíthatja az emlékezetet.

  

A leghosszabb szunyókálás ugyanakkor lehet akár másfél óra, egy teljes ciklus és azoknak hasznos, akik igen keveset vagy nagyon rosszul aludtak az éjjel. 

  

 

https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/57354/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?