hirdetés
Blogolj!

Tudtad-e, hogy a reggeli testedzés hatékonyabb?

Dorogi László

Természetes emberi igény a testmozgás, ám sokszor figyelmetlenül vetjük bele magunkat az edzésbe. Most adunk öt tippet, amelyet ha betartasz, sokkal hatékonyabb leszel.

1. Ha mindig kis súlyokkal és sok ismétléssel dolgozol, akkor nem lesz olyan hatékony az izomtömeg növelése, mint azt gondoltad. Ha mégis ez a célod, akkor bizonyos időközönként érdemes feszegetni a határaidat, mert a kis súlyokkal végzett, sok ismétlést tartalmazó gyakorlatok bár szálkásítják izomzatodat nem növelik annak tömegét. Ha fejlődni szeretnél, mindenképpen figyelmet kell fordítanod a fokozatosan növekvő terhelésre.

2. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy bizonyos izomcsoportokra szívesebben edzenek, míg másokra kevésbé - helló lábnap - ezért hiába dolgoznak a testükön keményen és rendszeresen, bizonyos testrészeik nem fognak megfelelő ütemben erősödni. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mindig tervezzük meg a napi, heti, havi edzés menetét, válasszunk ki 6-8 különböző izomcsoportot megdolgoztató gyakorlatot, amiben mindenképpen legyen valamilyen kardiomozgás (kocogás, futás, úszás, kerékpározás). Ha tartjuk magunkat a tervhez, nem merülnek a feledés homályába a kevésbé szívesen edzett testrészeink.

3. Biztos te is jártál már úgy, hogy nagy hévvel nekivágtál a kondizásnak, de aztán napok, hetek, hónapok elteltével alábbhagyott a lendületed, kihagytál egy-két-három edzést és visszaesett a teljesítményed. Az egyik legfontosabb szabály, ha szisztematikusan elkezdtél edzeni, akkor ne lustulj el, még akkor sem, ha fárasztó nap van mögötted. Menj le a konditerembe, kondiparkba és mozgasd át magad, mert ilyenkor gyakran fel tudja frissíteni az agyadat is egy kis testmozgás.

4. Ébredés után sokkal frissebb az ember, így néha nem árt egy-két reggeli edzést beiktatni. Ezzel pont azt tudod elkerülni, amit a harmadik pontban már érintettünk. A reggeli órákban ugyanis még nem nehezedik válladra teherként az egész napos stressz, ami bizony rontja az edzés hatékonyságát. Tudom, sokszor nehéz összehozni a reggeli edzést, különösen ha sokat kell utazni a munkahelyre, vagy csak simán korán kezdődik a műszak, de mindenképpen megéri egyszer-egyszer rászánni magadat a reggeli testmozgásra, mert sokkal frissebb leszel utána napközben.

5. Olyan korban élünk, amelyben különböző edzésmódszerek tömkelege áll rendelkezésünkre. Lépj túl az egyszerű konditermi súlyzóemelgetésen és próbálj ki olyan módszereket, amelyek a teljes testünket megmozgatják. Ilyen például a kettlebell, a TRX, vagy a street workout. Ha ezek közül a mozgásformák közül választasz, nem csak koncentráltan egy-egy izomcsoportodat mozgatod meg az edzés során, hanem az egész tested keményen dolgozik, aminek hamar meglesz a szemmel látható eredménye.

https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/56443/pics/lead_800x600.jpg
konditerem,mozgás,testedzés
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?