hirdetés
Vívó-vb: Siklósi Gergely világbajnok!
A 21 éves magyar párbajtőröző parádésan vívott egész nap, a döntőben az orosz Szergej Bida ellen 13-10-ről állt fel és nyerte meg az aranyérmet a budapesti olimpiai kvalifikációs világbajnokságon.
Blogolj!

Tudtad-e, mi mindenre figyelj, ha szupermarketben vásárolsz?

Dorogi László

Ha szeretünk bevásárolni, ha nem, a kaja nem repül magától sem a hűtőnkbe, sem a polcainkra. Oda kell azonban figyelnünk, mert könnyen elszórhatjuk a pénzünket olyan dolgokra, amelyekre semmi szükségünk. És még csak nem is tudunk róla.

1. Legyél céltudatos, írj listát

Ne hagyd, hogy összezavarjanak a logikátlanul elhelyezett áruk, ez csak egy szakállas, ősrégi trükk a szupermarketek részéről. Az összevisszasággal azt szeretnék elérni, hogy a lehető leghosszabb ideig bolyongj a hatalmas épületben és megvegyél egy csomó olyan cuccot, amire egyébként szükséged sincs és nem is szeretted volna megvenni. Egy felmérés szerint a nem tervezett vásárlások aránya a több részleget bejáró vásárlóknál 68 százalék, míg a céltudatosabb és kevesebbet bóklászó vásárlók között 51.

2. Ne dőlj be a kamuakcióknak

A kevesebb néha több, tartja a mondás, de a több lehet néha még több, mint a kevesebb. Volt már rá példa, hogy bizonyos szupermarketekben egy termék nagyobb kiszerelése fajlagosan drágább volt, mint a kisebb. Mindez azért, mert az elmúlt évtizedekben folyamatosan arra nevelte az embereket a fogyasztói társadalom, hogy ha valamiből nagyobbat vesznek, akkor jobban járnak. A szupermarketek nem ritkán próbálnak meg ránk tukmálni bizonyos termékeket azzal a szlogennel, hogy ha kettőt veszünk, olcsóbb mintha egyet vennénk, de ez sajnos csak az esetek nagyon kis százalékában bizonyul igaznak.

3. Ne dőlj be a látványnak

Bármilyen rossz érzéssel is tölt el, hogy nem tudod telepakolni a bevásárló kocsidat, pedig már a fél áruházat megvásároltad, ne érezd magad rosszul és főleg ne pakold addig, amíg tele lesz. Egy kutatás ugyanis bebizonyította, hogy ha duplájára növelik a bevásárlókocsi méretét, az emberek 40 százalékkal többet vásárolnak. Ezt pedig a pénztárcád fogja bánni.

4. Ne hagyd, hogy belemásszanak a fejedbe

Ha megfigyeljük, a szupermarketekben a bejárathoz közel rendszerint olcsó vagy leértékelt termékeket helyeznek el, ezért már a vásárlás elején azt az érzést keltik bennünk, hogy ez az egész üzletben így lesz. Persze ezek olyan termékek, amelyekre semmi szükségünk, mégis olyan transzba ránthatják az agyunkat, hogy végül minden vackot képesek leszünk megvásárolni.

5. Nem koncerten vagy, ne hallgass zenét

Egy kutatás kimutatta, hogy ha kellemes zene szól a szupermarketekben és bevásárlóközpontokban, a vevők sokkal tovább tartózkodnak ott és többet is vásárolnak. Lassabb zene hatására ráadásul önkéntelenül is lassabban mozgunk, ami szintén a szupermarketben eltöltött perceink számát növeli. Bár nehéz kizárni a tudat alatt beszivárgó muzsikát, tegyünk rá egy kísérletet.

6. Találd meg a tejet

Gondolkoztál már azon, hogy miért mindig a leghátsó sarokban dugják el a tejtermékeket? Ez azért van, mert a tej, a sajt, a joghurt a mindennapi fogyasztási cikkek közé tartoznak, de ha jól el vannak rejtve, át kell kacskaringóznunk az egész üzleten. A többit lásd az első pontban.

7. Egyél vásárlás előtt

Kutatások bebizonyították, hogy éhesen többet vásárolunk és erre bizony rá is játszanak a szupermarketek a helyben, frissen sütött pékáruval, grillcsirkével és mindennel, mi szem-szájnak ingere. Megelőzhetjük a túlköltekezést, ha szépen megreggelizünk, megebédelünk, vagy megvacsorázunk bevásárlás előtt.

8. Ne időzz sokáig

A walesi Bangor Egyetem szakemberei megállapították, hogy 40 percig vagyunk képesek a vásárlással járó döntéseket racionálisan meghozni, ezután egyszerűen elfárad az agyunk. Márpedig ha bőséges a termékkínálat és egyfajta termékből van legalább 10-20 különböző márkájú a polcon, akkor mérlegelnünk kell, melyiket válasszuk ki. Az üzleteknek tehát nincs más dolga, mint legalább 40-45 percig bent tartani a vásárlót, miközben azt folyamatosan döntési kényszerbe kergeti.

9. Fordulj vissza bátran

Vége a bevásárlásnak, pattyogsz a sorhoz, előtted is és utánad is emberek. Semmi esélyed megfordulni és visszavinni egy-két fölöslegesen megvásárolt terméket és a szupermarketek pontosan erre apellálnak, amikor lehetetlenül szűk helyet hagynak a pénztár előtt. Talán megér egy kis kellemetlenséget, ha arrébb tessékeled a mögötted állót és visszadobálsz egy-két cuccot a polcra.

https://szinesvilag.blogstar.hu/./pages/szinesvilag/contents/blog/56043/pics/lead_800x600.jpg
bevásárlás,szupermarket
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?